Sith KotOR2

Dark jedi apprentice, Sith Lord, Sith warrior, Dark jedi master, sith master, elite sith assassin. Csak pár elnevezés azok közül melyek cikkünk főszereplőinek feje fölött megjelennek azonosítva őket a Kotor 2 játékban. Az ember azt hinné, hogy ez a ruházat és ez a maszk egyedi ismertetőjele valamelyik Sith fegyvernemnek, és mint ahogy a dark jedi kinézete homogén volt a Kotor 1 játékban, azonosítva és jól definiálva a kasztot, vagy mint ahogy a Sith assassin fegyvernem is egy jól behatárolható kinézettel és harcmodorral rendelkező Sith fegyvernemet jelölt a Kotor 2 játékban (amit egyébként én magam is bemutattam már korábban itt az oldalamon, és a figurájukat is elkészítettem), addig ennél a mai harcosnál elég nagy katyvaszt találunk a játékban.

Igazából nem is lehet tudni, hogy egy vezetőről, vagy egy beosztottról van szó, mert úgy tűnik hogy vagy 10 fajta Sith titulust is magába foglal ez a kinézet, tehát azok akik ezt a ruhát és ezt a maszkot viselik a játékban. Egy bizonyos, hogy nagyon megtetszett, ezért elkészítettem magamnak, de nehezen tudnám elnevezni, vagy kategorizálni, mivel Freedon Nadd sírjában és az odavezető úton is legalább hat-hét fajta felirattal látták el őket a játék készítői. Bent a sírban a rituálé során 3 ilyen ruhát és maszkot viselő ember is más-más felirattal volt ellátva. Akivel beszélünk az egy Sith mester, de mellette egy sötét Jedi mester áll ugyanebben a ruhában. Míg a folyosókon és a felfele vezető lejtőkön az első mondataimban felsorolt Sith titulusokkal találkozunk.

Közös ismertetőjelük a fanatizmus, a jéghideg gonoszság, a cinizmus, és a sötét oldal feltétel nélküli szolgálata. Amennyiben katonák tartoznak alájuk, azokkal keményen beszélnek, a hibát nem tűrik, és példás büntetésekkel „honorálják”, ami akár a hibázó beosztott életébe is kerülhet.

Az esetek 90%-ában vörös fénykarddal vannak felszerelve, de találkoztam olyanokkal is, akik közelharcra specializálódtak, úgy emlékszem hogy a Sith warrior feliratú katonák a sírhoz vezető lejtős úton üres kézzel rohamoztak meg rugdosva, ütlegelve, míg fűben nem haraptak csapatunk által.

Az Erőt virtuóz módon használják, a sötét oldalból merítve általában destruktív, támadó, pusztító Erőket alkalmaznak. Nem áll távol tőlük az ellenfél sértegetése, az úgynevezett taunt sem, mely során fel akarják bőszíteni és a nyugalmából ki akarják billenteni, a világos oldaltól eltávolítani szándékozzák Jedi ellenfeleiket, megnehezítve azt, hogy a jó oldali Erőket kis energiabefektetéssel és Erő fogyasztással használhassák.
A Kotor játék jól mutatja ugyanis, hogy minél jobban előre haladunk az adott oldal ismeretében, annál hogy úgy mondjam „olcsóbb” az adott oldal Erőinek használata, azaz egy Erőalkalmazás kevesebb Erőpontot igényel akkor, hogyha közelebb vagyunk az adott oldal tetejéhez. Ha úgymond tökéletesítettük ismeretünket mondjuk az Erő jó oldalában, elmélyedünk benne, és elhivatottan követjük, akkor a világos oldali Erők használata olcsóbb, kevesebb Erő pontot igényelnek. Természetesen lehet ellenkező Erőalkalmazásokat is megidézni, de például egy Jedinek egy Sith villámlás megidézése nemcsak hogy tiltott, hanem sokkal fárasztóbb is, sokkal nehezebb is, ezt mutatja az, hogy jobban lemeríti az Erő pontjainkat, azaz több erőfeszítést igényel a használatuk. Ez fordítva is igaz- egy defenzív világos oldali Erőt Sithként sokkal nehezebb megidézni, és sokkal több Erő pontunkat viszi el.
A taunt ebben segít a Sith-nek, hiszen ha felhergeli a Jedit, ha elbizonytalanítja őt, ha megpróbálja átcsábítani az Erő sötét oldalára, akkor az nehezebben tud nyugodt és tiszta maradni, és ha egy kicsit lejjebb jön érzelmileg vagy elhivatottságban az Erő jó oldalán, akkor több energiájába fog kerülni a jó oldali Erők megidézése. Apropó áttérítés a másik oldalra – ezt mindkét kaszt folyton megpróbálja, hiszen itt Dxun holdján Freedon Nadd sírjában is mind a ketten megpróbálták egymást áttéríteni, és míg cikkünk főhősei az Exile által megtérített és frissen Jedivé nevelt tanítványait próbálták megrendíteni a világos oldalba vetett hitükben, és Bao Durt vagy Visas Marrt is csábították, hogy válasszák inkább a Sith-ek útját, és álljanak át hozzájuk, addig csapatunk jó tagjai is megpróbálták úgymond „megmenteni” ezeket a Sith katonákat, legyen is bármi a titulusok a Sith hierarchiában vagy hadseregben. Próbálták őket megmenteni a kárhozatuktól és a sötét oldal pusztító hatásaitól, de mivel a térítgetés egyik oldalon sem volt sikeres, a hat ember egymásnak esett, és a kánon szerint a jó győzedelmeskedett ezúttal is, és csapatunk tagjai legyőzték a Sitheket itt Dxun-on.

Később Malachor V-ön a Trayus akadémia is nyüzsög ezektől, ahol további titulusokat olvashatunk a fejük fölötti csíkon. Tucatjával támadják a behatoló Exile Jedit ugyanebben a ruhában, ugyanezzel a maszkkal. Erejük még csoportosan sem haladja meg az Exile erejét, aki halomra gyilkolja őket, de igazából csak ennyi is a szerepük, hogy legyengítsék, kifáraszszák őt, mielőtt Sionnal és Trayaval megütközik. Feláldozhatók, nem számítanak az uraiknak, bármi is a titulusuk, a földön fognak heverni, meghalva egy hamis ideológiáért.

A skin nagyon népszerű, ezért a Battlefront 2 játék szerelmesei is elkészítették a karakter skinjét szép modern játszható köntösben, ezzel a sokadik Kotor szereplőnek adva új életet.

Tekintsétek meg képzeletbeli Sith parancsnok figurámat.

Kotor 2 Sith nagyúr elölről

Sith mester oldalról

Sith parancsnok hátulról

A cikket írta Rostás Norbert 2023 áprilisában, a figura készülte évekkel azelőtt.


Köszönöm a figyelmet olvassátok a Custom Star Wars oldalt rendszeresen és csatlakozzatok Facebook csoportunkhoz is!