Xizor katona

Xizor katonái olyanok, mint a Coruscant guardok, csak kezükben pisztoly van, nem dárda szerű fegyver. Míg az őrök a trónteremben, és a terem előtt strázsáltak, valamint a palota előtt, addig ezek a katonák Xizor palotájának folyosóin védtek stratégiai helyeket, és a palota alatti csatornarendszerben is ők fogadták a kéretlen látogatót. Nyilván Xizor is érezte, hogy a csatornarendszer a gyenge pont, az a hely, ami kevésbé átlátható és ellenőrizhető, ahol potenciálisan megpróbálhatlak bejutni a palotájába, ezért megannyi biztonsági rendszert, és rengeteg katonát helyezett el lent a csatornában. 



A katonái egyesével, kettesével vannak csatornaszerte. Ritka, hogy egy helyen többen legyenek. Nyilván ez a játékosnak jó, hiszen ha bizonyos helyeken koncentrálódnának a katonák, sokkal nehezebben lennének legyőzhetők, mint így egyesével-kettesével. Nem is nagyon mozognak, statikusak, egy helyben állnak programozásuk szerint.

Akkor sem lehet őket előcsalni, ha lövöldözünk, akár csaliképpen, akár ha az orruk előtt lőjük le egy társukat. Míg egy láthatatlan vonalat nem lépünk át, addig nem támadnak, de ha akciórádiuszukon belülre hatolunk, többnyire megindulnak felénk. Főleg, ha vizuális kontaktus is van. Érdekes, hogy akkor is támadnak, ha csak mi látjuk őket, de ők minket nem. Például ha egy oszlop mögött állunk, és úgy billentjük a kamerát, hogy kilássunk az oszlop mögül, bár vizuális kontakt nincs, de mivel észlelik, hogy látjuk őket, aktivizálódnak. Valamit felkiáltanak, van egy-két előre beprogramozott dumájuk, legtöbbször a “there he is”, azaz „ott van” hangzik el, majd elindulnak felénk. Lőni nyilván nem tudnak, ezért előrerohannak, hogy ezen a helyzeten javíthassanak. Ilyenkor egész közel engedhetők screenshot készítéshez ez ideális. 



Ugyanakkor ez hibákat is eredményez. Például van egy rész, ahol a folyosón erőtér van, mögötte pár katona. Mivel látnak bennünket, de lőni az erőtér miatt nem tudnak ők sem, ezért fel-alá rohangálnak, időnként leguggolnak, strafelnek, mintha harcolnánk, hisz kettőnk közt egy méter sincs. Nekem előfordult, hogy addig ficánkolt az egyik katona, míg valahogy átjött az áthatolhatatlan erőtéren! 



Egy másik pedig akkor aktivizálódott, mikor aláértem egy folyosón, melynek a plafonjában egy titkos lyukban leselkedett az emberünk. Ám mivel elkezdett rohangálni fent, kizuhant a plafonlyukból, elém esett pont az idióta.

Screenshot után lelövődött. Ám van egy ugyanolyan lyuk a plafonon, picit odébb is. Abban is van egy fontos kapcsoló, meg egy másik ilyen katona. Ám mivel odébb van picit, ezáltal nem léptem még át azt a bizonyos láthatatlan vonalat, ő nem aktivizálódott. Nem érdekelte mi folyik kint, nem érdekelte, hogy a társa a másik lyukból kiesett, ezáltal lebukott, később le is lőttem. Fent kuksolt továbbra is.

Hozzá fel kellett jetpackezni ezért a screenért, meg hogy aktivizáljuk a kapcsolót ebben a szobában is, ami által egy forgó óriás fogaskerék leáll végre, ami alatt át kell menjünk, és máris vége lesz a pályának, jöhet a boss, gondolhatja a gyanútlan játékos. El is indulhat a fogaskerékhez, és át alatta a sötétben, ami nagy hiba. Ugyanis naná hogy ott is van egy ilyen katona, aki könnyen lelőhet bennünket. 



Ez egyébként a SOTE egyik trükkje. Hogy fontos helyeken, vagy váratlan helyeken tuti lesz egy Xizor katona. A legszenyóbb helyeken támadnak többnyire. A legrosszabb mikor nem is nagyon tudunk mit csinálni. Ilyen például az a rész, amikor van egy mély üreg, melyben van középen egy oszlop. Azon adott helyenként egy kapcsoló, melyre el kell helyezzünk egy bombát. Nem tudunk mást csinálni, mint bekapcsolni a jetpacket, és elkezdeni lefelé lassan ereszkedni a kazamatában, melyben emeletek lesznek vékony párkányokkal. Szinte minden emeleten lesz egy katona! Mikor az ember lassan süllyedve navigál egy ismeretlen helyen, jetpackjét használva, viszonylag védtelen.

Övék a stratégiai előny, hisz látnak bennünket ahogy elkezdünk süllyedni, mi viszont őket még nem. Előbb ér be a lábunk, majd a testünk, és végül a fejünk az adott szintre, ekkor láthatjuk maximum őket meg, HA előttünk vannak. Ám többnyire mögöttünk lesznek. Szemetek. Marad a tapasztalatszerzés, és a következő életben ennek ügyes felhasználása, hisz mentés, és visszatöltés ebben a játékban nincs! (Ez óriási hátrány.) De mivel sok extra élet gyűjthető, a játék ezen pontján akár 8-10 életünk is lehet már a tarsolyunkban, abból egy elment, na bumm. Igaz, hogy a mélyebb emeleteken is lesz egy-egy katona, ezért óvatosan süllyedjünk. De ugyanez ellenkező irányban is elképzelhető, azaz emelkedés közben. Képzeljük el, hogy épp túl vagyunk egy dianogán, Rendar alig él, megsebesült a harcban, plusz a levegője is fogytán. Úszunk a felszín felé, halljuk ahogy Dash fuldoklik. Végre itt a vízfelszín, kifelé. Igen ám, de van egy forgó szerkezet, ami ha rosszkor szállunk ki a vízből, elkaszál. Várunk picit, elmegy a rúd, kifelé! Erre egy ilyen nyomorult vörös ruhás Xizor katona belénk lő. Nagyon keményen tolják, jó helyekre vannak letéve. 



Az is egy jellemző taktikájuk, hogy ha előre kell menjünk, a hátunk mögött lesz egy katona, ha balra kell menjünk és arra nézünk,akkor jobbról fognak támadni. Ez nem az AI okossága, hanem a tervezők leleményes elhelyezése. Mármint hogy például bemegyünk egy szobába, mindenfelé ASP droidok, GOTO-hoz hasonló kínzógömbök, csak pisztollyal, lelövöldözzük őket, belépünk a szobába, és puff, lelő egy ilyen Xizor harcos mögülünk, fentről egy emeletről.

Aztán új életünkkel kinyírjuk, és felszállunk a jetpackkel a felső emeletre, ahol van egy gomb, ami kinyit egy ajtót szemben, lent, ahonnan jöttünk. Ám hamar be is csukódik az az ajtó. Az ember elkezd erre fókuszálni, gomb, jetpackezés, rohanás, nem sikerül, újra. Végre sikerül, átrohan az ajtón, és miről marad le? Egy titkos szobáról, fent, a kapcsolóval szemben, pont a hátunk mögött! De ki az, aki ha benyomja az ajtónyitó gombot, nem az ajtó felé megy, hanem megnézi, nincs-e valami a saját háta mögött, amit ugyanez a gomb nyit? Senki. Ám a leírásokból kiderülhet ez számunkra, hogy bizony volt ott egy titkos szoba, challenge ponttal, élettel, munícióval, amit egyébként egy ilyen Xizor katona védett volna. 

Nagyon sok titkos helyet véd ilyen Coruscant őr. A függőhidas résznél is lesz egy.

Az emberek nagy része örül, hogy végre megvan a leeresztő gomb, a híd lejön, végre át lehet rajta menni. Naná, hogy le kell róla ugrani, átmenni vagy átrepülni az egész szurdokot, majd a végén sokat emelkedni a magasba, és ott lesz egy üreg, amiben challange pont, mindenféle jó lövedék, és healthpack vár, no meg egy ilyen katona. A legfurább a csatornában van. Van egy beugró rész, melynek fala felnyitható, mögötte egy parányi üreg pár jó cuccal, munícióval, challenge ponttal, meg egy ilyen őrrel. Azért ez több, mint elgondolkodtató.

Minek helyez el Xizor pályaszerte a behatoló számárra túlélést jelentő felszereléseket? És ha elhelyez, akkor azt miért védi katonákkal? És hogy küldi be oda az emberét, meddig kell lennie egy ilyen egy méterszer egy méteres sötét üregben? Élete végéig? Mi lesz, ha Dash nem találja meg a helyet? A csóka ott fullad meg, mikor elfogy az oxigénje, vagy míg éhen nem pusztul? Ott várja némán, csendben, hogy mikor nyílik a titkos üreg ajtaja kintről, hogy puff, hasba lője a behatolót? A dolog olyan ostoba, mint a Birodalom Visszavág. Úgy cakompakk, vagy pl az a rész, amikor van az űrben egy aszteroida raj. Az egyik kőóriás egyik üregében él egy űrcsiga. Hogy mit eszik, hogy hogyan került oda, ki tudja. De ott van, sodródik a világűrben, és vár. Vár és vár. Ja, nyitott szájjal mindvégig! Hogy ha esetleg arra repül egy döglődő Millennium Falcon, és belerepülne a szájába esetleg, akkor azt meg tudja enni. Ez “nyilvánvalóan” pármillió évente a nagy számok törvénye alapján megtörténik. S valóban, jön a fos Falcon dohogva, mert majd szétesik, és belerepül az űrsárkány szájába. Ám az az idióta ezen úgy meglepődik, hogy nem csukja be a száját percekig, míg a Falcon leszáll, rájön hogy nem stabil helyen van, belelőnek, elkezd mocorogni, borul minden jobbra-balra, vissza a Falconba, uzsgyi kifelé, a száj még mindig nyitva! Ekkor szép lassan becsukja, de olyan lassan azért csak, hogy a fogai közt ki lehessen még slisszolni. Na sebaj, majd másfél millió év múlva megint belerepül egy űrhajó. Talán akkor becsukja. Ha nem döglik éhen. Na ilyen ökörség ez a rekeszben várakozó katona esete is tehát, csak kevésbé agyalágyult a szituáció, mint a fent vázolt Birodalom Visszavág eset. 

Az is egy váratlan támadás, amikor egy másik helyen ugyancsak óriási forgó kerekek közt kell átmennünk. Egy piros páncélos harcos ott sunyít két fogaskerék közt annak túloldalán, és mikor van egy rés a fogak közt, onnan lövöldöz ki ránk. Csomó idő, mire az ember egyáltalán észleli, hol van az orvlövész. Elég jól el vannak rejtve. 



Az egyik legidegesítőbb rész a csatornában egy korom sötét szakasz. Az ember az orráig nem lát. Dunsztja sincs merről jött, merre megy. Néha lövünk egyet kínunkban, hogy a pisztoly torkolattüze világítson picit, vagy lássuk, a lézer milyen messze repül, hol tartunk a járatban. Ráadásul vertikálisan is mozogni kell, jetpackezve. Az ember repül, úgy tűnik talán lassan kitalál a sötét útvesztőből, erre vagy egy faliágyú, vagy pár ilyen katona hirtelen lelövi, és kezdhetjük megint a bolyongást. Ez a két nyomorult egy sok repüléssel járó függőleges emelkedő szakasz tetején sunyít. 



Végül említettem ugye a fontos helyek őrzését, de itt nem csak tápokat, titkos helyeket kell érteni ezalatt, hanem fontos területeket, vagy küldetéstárgyakat is. Ilyen például ez a kulcs, mely egész egy szakasz végén van egy szobában. Ez megint furi picit, hiszen miért van odatéve egy kulcs, amivel be lehet törni hozzájuk, ráadásul ez az egy szem emberke őrzi. Ide nyugodtam rakhatott volna többet Xizor, plusz erőteret a szoba elé, faliütegeket, harcidroidokat, de döbbenetes módon csak egyetlen harcos védi. 
 

Tekintsétek meg a Custom Xizor katona figurámat is.

Custom Xizor katona figura elölről


Custom Xizor katona figura hátulról


Custom Xizor katona figura oldalról


Custom Xizor katona figura levett sisakkal


Köszönöm szépen a figyelmet, látogasd a CustomStarWarst rendszeresen!

A cikket írta: Rostás Norbert 2018. 02. 16. (a figura készülte évekkel azelőtt.)